Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Olga Tolstoj - 23 juni 2008 23:08

Laisse-moi devenir
L'ombre de ton ombre
L'ombre de ta main
L'ombre de ton chien

Förlåt, men jag måste återigen obsessa lite över Jaques Brèl och så. Texten betyder typ "Låt mig bli skuggan av din skugga, skuggan av din hand, skuggan av din hund" och det här går det ju att dra direkta paralleller till Kent:


Jag blir din skugga
Jag blir den du aldrig ser
Låt mig bli din skugga
Jag skadar dom som ler
åt dig, din skugga
Jag blir ögon på din rygg
Låt mig bli din skugga
och du bli min


Äsch, det var inte så likt kanske då. Men båda handlar om kärlek och lite om skuggor!

Av Olga Tolstoj - 23 juni 2008 22:58

Je ferai un domaine
Où l'amour sera roi
Où l'amour sera loi
Où tu seras reine

Om någon hade sjungit detta för mig hade ja tackat ja på direkten!

Av Olga Tolstoj - 23 juni 2008 22:47

Jag var så himla hungrig när jag kom hem från stallet så jag gjorde Danielas fyllemat (dvs. pasta med yofu och holidaydipp). Men jag hade ingen holidaydipp så jag kryddade med andra saker och hade dessutom på lite Scheese! Asså fyfan, yofun bara gifte sig med Scheesen som smälte lite av den varma pastan och det blev en helt fantastisk rätt som jag nu är så mätt av så man skulle kunna tro att jag är gravid!


PS. Jag råkade gå in på 'han som jag absolut inte är kär i's fejsbok och kolla på hans bilder och så ba "fyyy vad söt" och började le och sakna. Ej okej! Bättre när han inte hade bilder. :C

Mat
Av Olga Tolstoj - 23 juni 2008 01:25

Gu va gulligt sagt av dig. Kände mig bara priviligerad som fick ge lite omtanke o mys.


Jag har lust att mysa nu!

Och röka. Om nån missat det.

Av Olga Tolstoj - 23 juni 2008 00:52

Jag hade inget att dricka till min mat (nypotatis, yofu och morotsbiff) men så hittade jag en öppnad öl med kanske en klunk tagen ur bara! Jag vet dock inte hur länge ölen stått öppen, vem som druckit ur den eller varför. Men, aja, jag drack upp den. Den var god.


Jag skulle ge min förstfödde son för en cig just nu. Orkar inte gå till Statoil!

Mat

Presentation

Omröstning

Äter du djur?
 Ja, de är inte värda att få leva.
 Nej, jag är inte dum i huvudet heller.
 Nä men jag bidrar till köttindustrin genom att konsumera mjölk, ägg o.s.v.
 Bara fula djur.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ö_ö


Ovido - Quiz & Flashcards