Alla inlägg under augusti 2008

Av Olga Tolstoj - 31 augusti 2008 22:44

Jorunn, Klas, minns ni?

Av Olga Tolstoj - 31 augusti 2008 14:17

Det har varit en helg till baccus ära, må jag säga!

Igår var väl särskilt våt, för det var Johannes födelsedagsfirande! Jag var på inte mindre än fyra nöjesetablissemang. Jag lyckades även bli bjuden på massa öl (helt i misstag för jag har faktiskt råd själv nu!). Först två öl på restaurangen, sedan en öl och en shot på Upplands, och sedan var det några finnar på Orange som köpte en skitstor öl till mig. Ba' snurr i skallen. En öl betalade jag själv, och så min och Hannas drink. Snabb huvudräkning ger att jag drack fem öl, en drink, en shot och ett STORT glas rödvin hemma. Smart alkoholisttjej! Det var roligt iallafall! När jag och Hanna kom hem från Orange efter en stadsvandring gjorde vi ris, sallad och falafel. Värsta uppstyrda fyllmaten. Fast Hanna tyckte att vi skulle gå till Max men sen blev hon nöjd iallfall. Hanna skaffade några små vänner utanför Max också och bjöd dem på godis. Jag rökte (bråkig!!) och lånade tändare av nåra och de ba "jobbar inte du på ICA Sorgkanten?". NO MORE MISTER! svarade jag då. De var ledsna för de tyckte att jag var världens bästa kassörska. Nu är jag världens bästa lärare istället. *Självgod* Sen när jag gick och hämtade madrass till Hanna i förrådet så hade hon krupit ner i min säng och somnat så vi låg och 'unna oss hela natta'. Närå. Jag är tydligen rätt jobbig att sova med, speciellt i en nittiosäng med två tjocka siameser också (Osis sover med sin tjej i köket). Dessutom är jag förkyld och täppt i näsan så jag snarkar som en gris. Nu måste jag skynda mig för jag ska ner på stan och shoppa och fika! Men detta var en rejäl uppdatering!

Av Olga Tolstoj - 30 augusti 2008 05:03

Om ingen någonsin säger att den älskar en, är man älskad då?

Om ingen någonsin säger att man är vacker, är man då det?

Om ingen någonsin säger att man är viktig och värdefull så är man det kanske inte.


Andras åsikter betyder mycket, och ibland motsäger man sig själv och ens självtillit är stundtals obefintlig.

Just nu vill jag höra något från någon men det är egentligen fel bekräftelse från fel person och jag har ingen distans och inget omdöme när det gäller mig själv. Därav ärren, idiotin och sorgen.

VD

Av Olga Tolstoj - 29 augusti 2008 20:22

Haha, VD:n på mitt jobb var rätt rolig idag. Först så rättade jag en grej som det stod på hans datta (att jag bara läst 40 p SVAS, hur VÅÅÅÅÅGAR han??) och så ändrade han till 20 istället för 60 och ba *BLINK* för det var ett kul skämt dårå. Sen när Ullas man kom så skojjade han att det var en annan karl, och att det ibland var bra att ha flera karlar. Sen sade han också om ett studentområde "ja TREKANTEN eller vad det hette". Ja ba "eh Triangeln?". Så himla bråkig VD! Samt snuskig.

Av Olga Tolstoj - 29 augusti 2008 19:14

Jag borde läsa igenom några tusen jobbpapper ikväll men jag vill inte!

Jag vill dricka vin och somna i en buske, och så hyser jag väl någon svag liten förhoppning om att bli våldtagen. Nä, men ni vet...

Apropå våldtagen så ringde chilenare # 2 mig tre gånger inatt. Behöver jag nämna att jag inte svarade? Ringer han klockan 03.28 och väcker mig så har han nog inget viktigt på hjärtat. Idiot. Vill bara ha tillbaka mina filmer och sedan inte se honom igen.

Däremot finns det 1-3 andra chilenare som jag gärna skulle vilja träffa!

För samlag, knark och slagsmål, eller vad det nu kan vankas!

Av Olga Tolstoj - 26 augusti 2008 18:41

Förr i tiden 'fick' kvinnliga lärare inte gifta sig. Deras arbete var liksom deras kall och de bodde i samma hus som skolbyggnaden. Det är därför man kallar lärare för 'fröken' ibland. Ogift kvinna, ni vet.


Så känns det lite nu för mig också. I will never marry.

Men bara för att jag inte hinner ragga!

Jag kanske ska registrera mig på en singelsajt?

"Ensamstående, hårt arbetande lärare söker sexig vegan, gärna med latinamerikanskt ursprung, för giftermål och barnavel. Du bör inte vara över 30 år gammal men gärna åt vänsterhållet politiskt och djävligt snygg. Pälsdjursallergiker undanbedes vänligt men bestämt. Ekonomisk stabilitet är ett plus. Svara till Hjärtat talar sant".

Av Olga Tolstoj - 25 augusti 2008 21:21

Idag handlade jag mat osv för 1501,50:-.

VÄRT!!!!!!

Älskar mat!

Men jag skulle bjuda R på mat och så räckte det bara till mig och matlåda. Får laga nåt mer kanske. Jobbigt värre.

Han får macka.

Mat

Presentation

Omröstning

Äter du djur?
 Ja, de är inte värda att få leva.
 Nej, jag är inte dum i huvudet heller.
 Nä men jag bidrar till köttindustrin genom att konsumera mjölk, ägg o.s.v.
 Bara fula djur.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ö_ö


Ovido - Quiz & Flashcards