Alla inlägg under april 2008

Av Olga Tolstoj - 16 april 2008 23:39

Ooooh, den 31 maj kommer Torbjörn Tännsjö och Peter Singer hålla föredrag på Universitetet i Stockholm! De är lätt mina största djurrättsidoler, kommer bli så djävla bra! Jag och Alva ska åka!! Mer info på http://charity.se/happinessConference2008/happinessconference2008.php .


Go vegan!



Av Olga Tolstoj - 16 april 2008 00:48

Idag har jag hängt med Hanna. Vi gjorde asgod linsgryta som det fanns recept på i Buffé, och mograbiah (?) och sallad. Sen till efterrätt gjorde vi bananer med choklad i ugn. Så sjukt underskattad och enkel efterrätt! Och vi drack såna där stora Heineken till. MOMZ sade det i magen. Jag åt asmycket så nu är jag hungrig igen. Smart!


Det här är Hanna!

Av Olga Tolstoj - 14 april 2008 15:26

Idag försov jag mig fast jag började 12!! Så himla sämst. Känner mig sjukt oambitiös och lat. Tänkte åka ner på stan, men nu regnar det... :/ Dessutom har personen jag skulle träffa inte hört av sig (ovanligt).

Jag har iallafall blonderat håret, men eftersom jag inte har någon kamera bjuder jag på en gammal bild.



Av Olga Tolstoj - 13 april 2008 14:07

Mina djur i morse:



Av Olga Tolstoj - 13 april 2008 00:38

Changes in ranks

lost 1 place, now #1 most evil
lost 1 place, now #1 most selfish
lost 4 places, now #4 biggest loser
lost 10 places, now #10 most pushy


ÄLSKA FEJJAN!

Av Olga Tolstoj - 12 april 2008 23:49

Jag känner ett fruktansvärt hat mot manssläktet. Alltså absolut inte mot män som individer, utan mot manssläktet. Hur de kan bete sig och ha sig och vad de kan säga och göra. Som jag inte kan. Eller som jag kan, fast det uppfattas annorlunda. Killar kan skämta, tjejer måste förtjäna att skämta. Killar finns, tjejer måste förtjäna att finnas. Där de är. Killar får jobb, tjejer måste förtjäna sina jobb. Jag hatar verkligen den fruktansvärda orättvisan som inte bara visar sig i arbetslivet utan även är där hela tide, varje dag, i allt vi gör, i allt vi säger, i allt vi är.


Jag vill inte hata manssläktet, men jag måste för det är mitt sista försvar. Men som sagt hatar jag mig själv mer!

Av Olga Tolstoj - 12 april 2008 23:25

Varför hatar jag mig själv så mycket?

Av Olga Tolstoj - 12 april 2008 01:41

We tried a drinking bar
It gets so very hard
And when the cab ride ahead seems too long
We go fuck in the bathroom


Tindersticks spelar på Debaser 28/4. Jag MÅSTE gå. Det MÅSTE finnas biljetter kvar 25/4. Jag dör om jag inte får se Stuart!!

Presentation

Omröstning

Äter du djur?
 Ja, de är inte värda att få leva.
 Nej, jag är inte dum i huvudet heller.
 Nä men jag bidrar till köttindustrin genom att konsumera mjölk, ägg o.s.v.
 Bara fula djur.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ö_ö


Ovido - Quiz & Flashcards