Alla inlägg den 10 april 2008

Av Olga Tolstoj - 10 april 2008 22:54

Jonas har under veckan köpt jättemycket frukt och grönt. Till exempel har han köpt ett nät avokado, 4 klasar bananer, massa äpplen och päron, körsbärstomater och en korg kiwi. Det kanske inte låter asmycket men Jonas brukar liksom inte köpa så mycket frukt bara sådär så jag förstod inte riktigt. Idag fick jag förklaringen - de har en tävling på hans jobb under en månad där den som äter mest frukt och grönt samt tränar mest vinner en 42" plasmateve. Voilà l'explication! Därför åt han nyss, trots stadig middag, två avokado, två bananer och ett päron. Okeeeeeej... Fast han var lite bekymrad över att något 'träningsfrek' på jobbet skulle ta hem det. Han tränar ju inte så hemskt mycket. Tar bussen till jobbet. Då sade jag att nästa gång kanske det är en tävling där den som sitter mest vid dattan vinner. Då skulle han vinna på direkten!

     Imorgon fyller Jonas förresten år, och Osis blir ett helt år! Grattis till dem! Här är en bild på världens finaste kille (fast på bilden är han bara bebis)!

Av Olga Tolstoj - 10 april 2008 18:18

Jag är inte så febrig längre men väldigt hostig och snorig. Det är ohärligt. Jag är skittrött också, vet inte om det är för att jag sover konstigt eller inte har någon aptit eller kanske lite kvarvarande feber, men jag har asmycket skola och borde städa och tvätta och så vidare. Jag blir matt bara jag tänker på det. Imorgon fyller både Osis och Jonas år och jag har ingen present eller nåt. Jag orkar verkligen inte. Jag vill ha energi. När jag skulle rengöra kattlådan i badkaret svartnade det för ögonen och jag var tvungen att 'vila'. Hej tant.

     Imorgon har jag dessutom ytterligare ett obligatoriskt seminarium i två timmar och ska jobba i 4,5 timmar. Trevligt att sitta i kassan och snora, hosta och nysa på folk. Känns stabilt. Känns som att febern kommer att blossa upp igen och jag kommer att missa Leilas diplomering typ. Sjukdomar=kiss

Presentation

Omröstning

Äter du djur?
 Ja, de är inte värda att få leva.
 Nej, jag är inte dum i huvudet heller.
 Nä men jag bidrar till köttindustrin genom att konsumera mjölk, ägg o.s.v.
 Bara fula djur.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ö_ö


Ovido - Quiz & Flashcards