Alla inlägg den 28 november 2009

Av Olga Tolstoj - 28 november 2009 16:40


Alltså vadan detta muslimhat?

Fläskkött - är det så ljuvligt?

På min brors skola serverar de bara vegetarisk mat - är det också ett hot mot svenskheten som Jimmie Åkesson värnar?

Har jag en plats i det svenska Sverige trots att jag inte är svensk medborgare, är vegan och inte älskar psalmer?

En sak som jag tycker är besvärlig inom Islam, men också inom kristendom och säkerligen fler religioner (jag är inte särskilt kunnig), är oacceptansen mot homosexuella. Dock har jag inte hört att muslimer skulle begå hatbrott mot homosexuella - nazister och högerextrema däremot.


Det är skrämmande.


De muslimer jag har talat med är tämligen obekanta med homosexualitet och tror att det beror på en hormonell obalans och att man kan medicinera mot det. De verkar vara rätt chill med det men tror kanske att homosexuella inte är så lämpliga som föräldrar - vilket i och för sig är en debatt som förs även bland icke-trodende i Sverige. Att man kan 'bota' homosexualitet tror man även inom kristna trosinriktningar (inte inom Svenska Kyrkan längre kanske). Annars är de muslimer jag har mött toleranta och accepterande, trots den stora kulturella skillnaden de möter i Sverige.

 

Aja, nu ska jag fira Lilla Jul, en finsk företeelse! *duckar för SD*


Presentation

Omröstning

Äter du djur?
 Ja, de är inte värda att få leva.
 Nej, jag är inte dum i huvudet heller.
 Nä men jag bidrar till köttindustrin genom att konsumera mjölk, ägg o.s.v.
 Bara fula djur.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ö_ö


Ovido - Quiz & Flashcards