Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Min vän

Av Olga Tolstoj - 10 januari 2009 02:37

Det finns familj, då menar jag biologisk familj, och sen finns det familj, som är personer som man vet att man aldrig kommer kunna leva utan och som man aldrig kan sluta älska. Personer som har funnits och outtröttligt älskat och brytt sig och tänkt på en och brytt sig och gett kärlek trots att man har betett sig illa och varit ett svin och inte alls motsvarat deras handlingar.

   Min bästa vän, som inte tvingats därtill av biologiska band, är Deniz. Hon är världens finaste, bästa och mest omtänksamma människa. Jag har svårt att tänka mig mitt vuxna liv utan henne för hon har alltid funnits där. Hon finns alltid där. Hon förstår. När jag är dålig så förstår hon. När jag är bra förstår hon. När jag är nere eller uppe finns hon vid min sida. När jag sviker henne förstår hon anledningen och när jag är lycklig delar hon osjälviskt min lycka. Hon förklarar mina orätter, men förlåter liksom hon glömmer. Hon ställer upp där ingen annan ställer upp och delar det ingen vill dela. Hon tänker på mig trots att jag inte besvarar henns omsorg. Hon bryr sig fast hon inte behöver. Hon tänker på mig och på andra av godhet. Hon är den som håller kontakten med människor eftersom hon håller dem i minnet och bevarar detta. Hon är den som bryr sig. Hon är vacker, utom och inom sig. Det återspeglas. Vore hon här nu skulle hon få allt att kännas bra. Ingenting skulle kännas konstigt eller osäkert. Hennes erfarenhet inger trygghet. Hennes godhet inger trygghet. Hon är kärlek.

   Den dagen jag dör kommer jag inte att ligga ensam och bli uppäten av mina katter för jag vet att Deniz kommer att finna mig. Trots att jag är miserabel, ignorant, dum och depressiv så älskar hon mig. Trots mina brister förlåter hon mig åter och åter. För Deniz är Deniz och hon är en vacker person.

   Du håller mig vid liv.

 
 
Ingen bild

daniela

10 januari 2009 14:49

så himla fint skrivet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olga Tolstoj - 22 februari 2010 23:34

Jag ids inte Bloggagratis längre så jag flyttar hit. Wöwö. ...

Av Olga Tolstoj - 22 februari 2010 22:31

I Alltså, försökte locka min käresta att umgås med mig genom att baka bröd, koka broccolisoppa och göra egen hommous. Klockan tio på natten. Han ville inte umgås. Ja ba: Fail. *fail*   II Jag måste sitta på min tvättmaskin och medelst mitt fe...

Av Olga Tolstoj - 18 februari 2010 23:59

Eli har skrivit en bok!!!!!!!! Jag vill med detta inte påstå att Eli och jag är bästa vänner eller något men vi umgicks för flera år sedan och när jag tänker på Eli så blir jag glad, sådär som man kan bli när man tänker på somliga personer. Han ...

Av Olga Tolstoj - 12 februari 2010 19:42

Hatar att gå på fest när de man ska gå med går dit tillsammans och har hängt innan och redan är fulla. Plus om man har nästan slut på foundation, kasst H&M-puder, fett hår och inga cash. Man ba' nä. *gråter en skvätt av utanförskapet* ...

Av Olga Tolstoj - 12 februari 2010 19:29

Alltså kommentarerna till den här artikeln! Orkar ej!

Presentation

Omröstning

Äter du djur?
 Ja, de är inte värda att få leva.
 Nej, jag är inte dum i huvudet heller.
 Nä men jag bidrar till köttindustrin genom att konsumera mjölk, ägg o.s.v.
 Bara fula djur.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ö_ö


Ovido - Quiz & Flashcards