Alla inlägg under mars 2008

Av Olga Tolstoj - 31 mars 2008 00:38

Idag blev det visst vår!

Jag och Wickie red ut och jag hade bara tröja på mig! Ja, alltså ridbyxor och så också, annors vorde det ju lite äckligt, men alltså... :/

Fast det första som hände var att en jävkla skitunge på moppe skrämde henne jättemycket så jag nästan åkte i diket. Jag förstår inte verför barn skall få framföra motorfordon. När jag blir statsminister skall jag förbjuda moppar som låter och går snabbara än 30. Jag ska trolla dem till trehjulingar. Så att det blir fridfullt i vår skog!


Förresten var det fopollskväll på 4:an och så spelade de Smiths och Depeche till fotbollen.

Ej okej.

Av Olga Tolstoj - 27 mars 2008 20:40

Fyfan vad Colony 5 är softa! Och rödvin!

I like!

Vill inte till ILU imorgon.

Orkar inte med hur ungdomar beter sig. Har blivit tant. ORKA vara kryptisk. Kan man inte bara vara snäll och normal? Som jag! Jag är inte självgod, utan realist.


ACCELERATE!


Av Olga Tolstoj - 27 mars 2008 17:06

Jag skriver skoluppgifter som känns rätt meningslösa och har asmycket kvar. Jag önskar bara att det var imorgon idag så att jag fick gå ut och ha roligt. Jag älskar att ha roligt. Jag hatar att ha tråkigt. Jag hatar att vänta. På saker, på svar. Blä. Därför är det hemskt synd om mig nu. Men tisdag var roligt! Då rumlade jag på Rundelsgränd! Begrunda mitt kryptiska uttalande, eller hör av dig om du vill veta mer!


Nu ber vi om fredag snart!


Amen.

Av Olga Tolstoj - 24 mars 2008 13:16

Igår blev Tetris premier och Osis tog sitt första CAC, och blev dessutom NOM! Slagen av en blåvit (& finsk!!) oriental i panel.

När Osis skulle upp för nominering frågade de "Är katt 343 här?" och precis då jamade Osis, för det var ju han! Och när han blev sträckt och surade lite så vände jag mig om mot andra bordet där Kristiina Rautio dömde perser och Osis tutade på, och Kristiina bara "I remember you...", haha. Kristiina är min favviZ! Och Thea är också bra!!

Hursom, duktiga killar!!

Mor är så stolt att hjärtat värker.


Nu är mor oinspirerad och uttråkad, samt lite bitter över att hon skall få lite lön.

Av Olga Tolstoj - 19 mars 2008 19:54

Idag har det varit ganska mycket självhat. Jag känner mig själv efter 25 år och blir rätt trött på hur jag är ibland! Idag var en sådan självhatsdag. Vaknade 09.30 när jag skulle haft lektion 08.30 Ringde skolan, mailade och somnade om och vaknade 16.30 fast jag hade sjukt mycket saker att göra idag. Det är så himla pinsamt att försova sig när man själv är läraren. Jag dog. Vill typ inte gå dit imorgon därför. Skäms ihjäl. Måste gå dit. Måste baka till eleverna eftersom det är sista dagen. Köpte påskägg till lärarna jag haft som handledare, så fick inte minivinflaskorna som jag köpt plats i. Så djävla puckat. Sedan gick jag omkring på stan och gjorde slut på alla mina pengar utan att märka det. Hade på mig jättevarm jacka och en skittung systemkasse var jag tvungen att släpa på också. Sedan när jag cyklade på Dragarbrunnsgatan trillade en påse av mitt ut i gatan och jag försökte rafsa ihop allt samtidigt som jag hade en cig i handen (jag röker inte ens!). Jag blev inte ens arg för jag var så trött på mig själv. Jag är rätt trött på mitt känsloliv också - det har inte utvecklats sedan jag var 13. Blir fortfarande kär efter en sekund och besatt typ. Det går dock över rätt snabbt om det inte får bränsle så att säga, men ändå. Orka vara jag! Orka byta i marsvinsburen, i akvariet, städa ut kattlådan, baka 100000000000 muffins och typ, städa, tvätta et cetera. Jag har inga pengar men kan erbjuda samlag mot hushållsnära tjänster? Har ingen skattesedel dock.


Det enda bra är att jag inte hinner/har lust att äta så mycket så jag har gått ner lite i vikt, plus att magen inte är så uppsvälld för att jag inte äter hela tiden. Fast det kommer ju gå över om jag blir deppig, men man ska ju leva i nuet. Nu funderar jag på att ta ett glas rödvin för att orka göra allt som jag måste... Adjö, grymma värld!

Av Olga Tolstoj - 17 mars 2008 21:05

SV: Stoppande för skall

JAG SVARAR I FET KURSIV STIL I DITT PM.

ChatNoir säger:

Spelar ens åsikter ingen roll om man "inte ens är medlem" på er sida?
Du hade inte ens skirvigt något annat på våran sida, men göra detta påhopp, så blir svaret Ja!

Är det okej att vara rasist om man är sajtvärd?
Varför skrev du att de har utländsk härkomst om det inte är relevant? Det måste ju kännas relevent för dig eftersom du skrev det.
Jag är ICKE rasist, men nu är det så här att hade det varit svenskar, så hade jag skrivigt det med, plus att vi har i familjen många många vänner som är invandrare, är man rassist då?

De andra kanske har samma åsikter om invandrare som du, det kan ha varit därför de inte reagerade.

De som "har ont av" det du skriver är invandrare.
Är du invandrare själv, efter som du är den enda som fick "ont av" det jag skrev?

Det finns nog inte så många invandrare på er sida med tanke på sajtvärdarnas diskriminerande åsikter, därav de uteblivna reaktionerna.
Du verkar ha lite och göra, vi är 200melemmar på våran sida, kan inte du då roa dig med och gå igenom vårat medlemsregister och titta efter vilka som är svenskar och har utlänsk härkomst, så har du något och göra än och hopppa på folk.

Att skita i att ändra sitt synsätt på människor med osvenskt ursprung och reagera som en barnrumpa på kommentaren känns ju för mig fruktansvärt dekonstruktivt, men alla är ju olika!
Genom sig själv, käner man andra.
Den stora barnrumpan i detta sammanhang är du själv, sorry!

Kan också här med, om du inte har har upptäckt det själv, har skriv förbud på våran sida, efter som du inte kan uppföra dig.
Detta har XXXX o jag i samråd givigt dig för ditt beteende och uppförande.


Haha, ja var fan börjar man? Se och njut av de dumma och tandlösa när de är i sitt esse!

Av Olga Tolstoj - 17 mars 2008 18:49

Jag har ingen lust att vara präktig för fem öre, för mina hormoner och det vackra vårvädret (?) säger åt mig att gå ut och festa! Hela hela tiden vill jag göra det, och bara det! Och jag läääääääääääääääängtar till arvika och det blir kanske någon mer festival iår? Hoppas hoppas!

Nu ska jag trösta mig med en ekologisk 2,8:a och laga lite muffins åt mina små barn! Det är sista gången jag har min Franska steg 3 imorgon, och på torsdag är den sista dagen av alla. Måste hitta en kurs...

Av Olga Tolstoj - 10 mars 2008 18:22

Dethär skrev en sköning på ett webbforum :


"Nu sitter säkert många här inne och tycker det att det går och träna bort, men jag bor i ett bostads radhusområde, där jag har tränat honom från det vi kom hit att han inte ska skälla när han kommer ut, har funkat jätte bra och han har varit tyst och allt har varit frid och fröjd.
Tills för 1½ år sedan.
Då vi fick problem med grannarna av utlänsk härkomst, då dem har kastat smällare på honom samt sten.
Han skäller så fort någon av dessa går förbi."


Jag reagerade på grannarna av utländsk härkomst. Det känns inte relevant i sammanhanget. Hon spinner inte vidare på det, utan vill bara påpeka att de inte är svenska. (Kunde inte låta bli att kursivera några härliga stavfel. Det är ju ofta de dumma som är de trångsynta!) Nåväl, jag påpekade hennes rasistiska kommentar, men då raderades mitt inlägg och detta leder till följande ordväxling!


XXXX säger: I den tråden så anmärker du på det XXXX skriver grannar av utländskhärkomst. Om du har något problem med det så kan du väl vara vänlig att ta det privat med henne istället för öppet i tråden så får vi fortsätta diskutera det tråden handlade om istället. Kommer att radera det inlägget för att istället fortsätta diskussionen.

/Mvh XXXX, sajtvärd på XXXX


ChatNoir säger: Ja, jag tyckte inte att det hade med saken att göra utan byggde på hennes fördomar, och spär på de fördomar som redan finns kring invandrare. Det var helt överflödig information.


XXXX säger: Eftersom du inte ens är medlem på våran sida, så tänker jag inte ta någon kritik från dig heller. Plus att det är ingen annan än du som har haft ont av det jag skrev heller. Dem liksom struntade i att jag skrev "utlänsk härkomst" i min tråd, och tog det som var relevant, och svarade på det.

MVH

XXXX Sajtvärd XXXX ifrokus


Bra sajtvärder, öppensinnade och god kunskap i det svenska språket! Webbforum is the shit! Tråden heter dessutom stoppandet för skall. Ja jävla kretiner.

Presentation

Omröstning

Äter du djur?
 Ja, de är inte värda att få leva.
 Nej, jag är inte dum i huvudet heller.
 Nä men jag bidrar till köttindustrin genom att konsumera mjölk, ägg o.s.v.
 Bara fula djur.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ö_ö


Ovido - Quiz & Flashcards